Taller de cinema amb els de 2nESO Q

Divendres 16 de gener, el 2n ESO Q del nostre institut va participar en un taller titulat Fem una pel.li.
El taller va començar amb un joc inicial en grups reduïts. Es demanava a cada equip que es posés a la pell d'un equip de càsting en la producció d'un film. Calia triar uns personatges i inventar-se un primer argument de la pel·lícula que volien fer.
Va resultar curiós veure els estereotips que tothom té creats a l'hora d'escollir un personatge i encomanar-li una tasca: un mafiós ha de tenir una cara especial i un jove pobre americà sembla que té tots els punts per ser de raça negra.
A continuació, es van visionar fragments de pel·lícules per parlar sobre el tema en qüestió i despertar una mirada crítica davant qualsevol treball cinematogràfic, per tal de no construir una mirada estereotipada de la vida que se'ns mostra a la pantalla.

Què vau aprendre? N'éreu conscients de tot el contingut de les pel·lícules ? Què us va agradar més? Repetiríeu el taller? 
 Expliqueu-ho amb un comentari !


20 comentaris:

  1. Que els negres del Bronx són els dolents a les pel·lícules. Sí. No ho sé. Si.













    Diego

    ResponElimina
  2. Encara que no sóc molt de pel·lis m'ha agradat bastant el taller. Ens van ensenyar que tot el que veiem a les pel·lícules, no és veritat. En el taller van haver que triar un personatges per un tòpic que ens van donar i gairebé tots van triar uns personatges de pell fosca. Jo recomanaria aquest taller per altres cursos, perquè és bastant divertit.

    Joban

    ResponElimina
  3. Em va agradar molt l'activitat quan estàvem seleccionant els personatges amb les fotos per grup.
    Va estar molt divertit, i després abans d'acabar vam veure unes escenes de pel·lícules que el que més m'ha cridat l'atenció era la de "Tapes".

    ResponElimina
  4. L'experiència del taller va ser bona perquè ens van deixar dividir-nos en grups que nosaltres escolliem.
    Cada grup hauria d'inventar-se els personatges amb una base que ens donaven les intructores del tallo.Això va ser divertit, ja que sortien idees absurdes.
    Després que cada grup acabés d'inventar-se els personatges , dues personaes de cada grup sortien a exposar les idees.
    Després de les exposicions ens van ensenyar unes petites parts de diferents pel·lícules.

    Sergio Díaz Rosillo

    ResponElimina
  5. El taller m'ha agradat perquè hem fet com si fóssim director de pel·lícules. Hem pogut experimentar la sensació de ser director i poder elegir els actors i la història. A mi m'ha agradat molt i la professora ha sigut molt bona. En resum, m'ha agradat bastant.

    Georgi Ismailov 2º B/Q

    ResponElimina
  6. El divendres 16 de gener vam fer un activitat que era '' Fem una pel·li. Em va agrada molt, perquè nosaltres podíem elegir els personatges i inventar cada grup unes histories. Després, cada grup al llegeix davant de tota la classe.
    M'agradaria que es repeteixi aquesta activitat.

    Winnie.
    2n Q

    ResponElimina
  7. El divendres passat m'ho vaig passar molt bé. Va ser una activitat molt divertida i interessant, perquè vam aprendre coses que no sabíem sobre el cinema. Vaig riure molt fent la nostra pel.li, perquè havíem d'utilitzar la nostra imaginació.
    Va ser divertit, perquè la noia que ens ho va fer era molt mona em va caure molt bé, a més em va agradar que no perdia els nervis amb nosaltres.

    Anna Vita Palyvoda, 2n A

    ResponElimina
  8. Vaig aprendre que no té per què ser una persona dolenta aquella que té uns trets característics. També que el cine ens afecta a pensar això, però també és veritat que al món hi ha persones dolentes.
    El que més m'ha agradat ha sigut fer el càsting, Jo tornaria a fer aquest taller. Besitos a todos.

    ResponElimina
  9. Mireia 2/B Q
    El taller em va agradar,perquè vam crear un tros d'una pel·lícula com si fóssim els verdaders directors de la pel·lícula.
    Vaig apendre que no podem jutjar a les personas per només saber d'on venen,per exemple:si una noia nova ve d´Africa,no vol dir que sigui pobra i que no vagi vestida adecuadament,perqué les notícies que nosaltres veiem,per exemple,dÁfrica que hi ha L'Ébol·la no significa que tot elcontinent africà estigui en alerta.
    En conclusió,quan veiem una pel·lícula sobre persones negres que son del barri més perillos de Nova York,hem d'esbrinar el que el cinema ens intenta dir.

    ResponElimina
  10. Marcos Mansilla 2º B/Q

    L'activitat em va semblar entretinguda, ja que va posar a prova la nostra imaginació per seleccionar el personatges d'una pel·lícula .
    Hi havia una bona varietat de personatges per elegir, i també ens donaves l'oportunitat d'elegir el noms.
    La història que ens van donar va ser la típica, i això va ser una mica molest.
    pel que fa a la resta tot va estar bé.

    ResponElimina
  11. El "taller"del passat divendres em va agradar bastant,els perquès, serien per l'activitat que vem fer que estava molt ben pensada,la noia que va venir era molt agradable i simpàtica .El grup amb al que anava,vaig estar bastant cómoda.
    Les conclusions que vam treure, gràcies a l'activitat,
    és que casi tots vam escollir els mateixos personatges per temes similars i també ens vam adonar que ens guiem molt per l'aparença de les persones.
    Després quean ens van posar els petits fragments de pel·lícules diferents,vam veure les diferernts espectatives de las religions o les persones amb els seus costums o cultures.I també ens vam donar a entendre que no ens hem de guiar pels comportaments dels personatges a les pel·lícules,perquè no tots són un exemple a seguir,sinó ens ensenyen a veure la vida de diferents maneres o espectatives.

    Estel Palau.2nº















































































































































































    ResponElimina
  12. La veritat és que aquest taller no m'ha agradat. Al principi pensava que faríem teatre o alguna cosa d'aquestes. M'ha resultat una mica avorrit escollir aquells personatges i després descriure per què els hem agafat.
    Per respecte a la noia, era molt amable, però m'ha semblat que no sabia molta informació i sempre repetia el mateix tema.
    En general tot ha sigut una mica lent. Jo pensava que hi hauria més moviment.

    I.

    ResponElimina
  13. Nerea Meknassi 2n Q
    El divendres passat vam fer un taller que es deia: Fem una pel·li.
    Per començar, vam actuar com a equip de càsting i una noia ens va donar unes fotos d'uns actors i havíem de donar-li un paper a característic a cadascun segons el fragment determinat que ens va entregar al principi del taller. Després vam veure fragments de pel·lícules i els vam comentar.
    Em va agradar bastant el taller ja que la noia explicava molt bé les coses i era molt simpàtica.
    Una de les coses que vaig aprendre d'aquest taller va ser com escollien cada personatge segons els estereotips que hi ha.

    ResponElimina
  14. Andrea Massagué 2n Q

    El taller que vam fer el divendres passat va ser molt divertit,sobretot l'activitat que vam fer per grups,que havíem de simular que érem l'equip directiu d'una pel·lícula que ens donaven a cada grup:elegir els seus personatges,explicar sobre ells...va ser molt divertit.
    M'agradaria veure la pel·lícula ''Tapas'' que ja la monitora ens havia posat un tros;semblava interessant.
    En resum,va ser una activitat molt xula i m'agradaria fer-ne de semblants.

    ResponElimina
  15. Havíem d`agafar figures de persones i escollir els policies, lladres i un ostatge per l`aparença física, per tal de crear la nostra pel·lícula.
    Després van veure fragments de pel·lícules.

    Fran D`Alema Bruno Meola

    ResponElimina
  16. El taller em va agradar , perquè vam fer com un càsting d´una pel.lícula , com si nosaltres fóssim els directors de la pel.lícula i després ho vam representar davant de tots els nostres companys , el que vam fer. Després vam veure trossos de pel.lículas , que vam estar comentant tots. Per mi va estar bé.
    Erika Galindo Clavero 2ºA/Q

    ResponElimina
  17. Neythan Javier Barahona Vera 2ºA/Q

    L'activitat em va semblar molt entretinguda i divertida, ja que vam treballar en grups i ens vam inventar històries amb els personatges elegits i podíem elegir tot(edad,si eren dolens o bons, rics o pobres, etc)
    la nostra història era la de que dos personatges eran dolents i els policies els van atrapar.

    ResponElimina
  18. Pol Blavia

    A mi el taller personalment, no és que m'hagi agradat molt, perquè jo m'esperava un taller de com feien les pel·lícules des de dins, llavors vaig veure que era una cosa totalment diferent.

    La primera part del taller em va agradar molt més que la segona, perquè a la primera part ens vam adonar que no calia posar a un actor o a un altre en un paper segons la cara que tingués.

    Per tant jo de nota li posaria un 6,5.

    ResponElimina
  19. el taller m'ha agradat bastant, es notava una mica que gràcies a les pel·IÍcules tenim unes pautes de com són els personatges .Si ŕs un home que té cara de dolent, ha de ser un mafiós o si un sudamericà ha de ser un lladre. m'agradaria veure la pel·lícula de "tapes" ja que ens va dir la noi que és una pel·lícula bastant interesant.

    ResponElimina
  20. A mi, el taller sobre les pel·lícules em va agradar molt perquè vaig aprendre moltes coses que no sabia. Em va semblar una cosa original i diferent, ja que mai havia sentit parlar d'aquest tipus de taller ni tampoc havia participat en cap.
    La noia que ens va explicar el taller em va semblar molt simpàtica, amable i agradable.
    El que més em va agradar va ser quan nosaltres havíem de crear una pel·lícula i escollir els personatges. Això va fer que m'adonés que hi ha prototips de gent per a cada personatge i que aquests personatges els "apliquem" a la nostra vida quotidiana, és a dir, que si veiem una pel·lícula i el protagonista és un terrorista, desprès quan anem pel carrer i et trobes a algú a característiques físiques semblants, ens pensem que pot ser terrorista, i no te perquè ser així.
    També em va agradar la part en què ens van posar uns fragments de diverses pel·lícules i les vam analitzar: els comportaments dels personatges, el tema principal...
    Ami, m'hagués agradat que haguéssim fet alguna altra activitat (semblant a la primera), encara que a mi em va agradar molt el taller i la meva puntuació és un 9.

    Inés Campos

    ResponElimina