Diari de navegació

El quadern de bitàcola és un document (llibreta, llibre...) en el qual els pilots, a les seves respectives guàrdies, anoten l’estat de l'atmosfera, els vents que bufen, els rumbs que es fan, la força de les màquines amb què es navega o el velam que utilitzen (en el cas dels vaixells a vela). També hi anoten la velocitat de la nau i els fets importants esdevinguts durant la navegació. Antigament, quan els vaixells no tenien el pont de comandament cobert era costum guardar aquest quadern a l'interior de la bitàcola per a preservar-lo de les inclemències del temps, i d'aquí va agafar el nom.

Ara que tot just comenceu el vostre viatge de navegació pel Port olímpic de Barcelona, us convidem a deixar immortalitzada la vostra experiència de cada setmana. Encara que sigui una anècdota, una imatge colpidora, una sensació nova, un aprenentatge diferent, una amistat especial , una veu encisadora, etc. anoteu-ho en el vostre quadern de navegació,  que serà aquest espai de comentaris del bloc.

1. El dia 17 de novembre vam sortir de fora de Barcelona i vam anar molt lluny ; la vista des d' alli era molt bona . En el vaixell, quan vam tornar tots els alumes estaven malalts perquè estaven marejats; aixi que tots van anar a dormir a sota del vaixell on tenien molts llits. Després de dos o tres hores vam anar al port de Badalona on vam menjar dins del vaixell. Entre tots després vam tornar el port de Barcelona.
    Kushan thakur

2. El dia de 17 novembre teníem una excursió de navegació.
    En aquesta excursió hi havia dos grups.
    Vam sortir a les 11 puntuals. Teníem tres hores de navegació. Quan vam pujar al vaixell el patró Daniel i el mecànic Lluís van distribuir a cada alumne el que havíem fer.
    Bufava un vent molt fort i feia molt fred.
    Em vaig marejar al vaixell.
    Vam arribar al port de Badalona,al cap de tres hores.
    Wei.

3. El dia 17 de novembre vaig tenir la meva experencia Amb la nevegació al Vaixell.
    La meitat de Tots els noies s'han vomitado, i me l'he Hispasat Molt be.
    M'agradat per que l'altre institut eren meus amics del primer institut. I fa 2 anys qui no els veia.
    4t D

4. El dia 17 de novembre he tingut la meva primera experiència llarga de navegació al mar mediterrani. La meva primera experiència ha sigut molt interessant. En el transcurs del viatge han passat moltes coses, quasi tots ens van marejar i vam baixar al camarot perquè ens trobàvem malament.Vam anar a dormir a les lliteres fins i tot jo que quasi al final del viatge m'havia marejat.

Antonio Zamalloa

5. El dia 17 de novembre vaig tenir la meva primera experiència de sortida llarga amb el vaixell.Tambe vaig vomitar perquè el vaixell es movia tant que vaig haver d'anar a dormir a la llitera que hi havia en el camarot.He conegut a altres alumnes que eren de l'ìnstutut de Sant Andreu;amb vells hem menjat dins el vaixell, cadascun hem portat menjar del nostre país.
    marcos samaniego....

6. El dia 17 de nov vaig tenir la meva primera experiència amb el vaixell fora de Barcelona:vam anar al port de Badalona. PEL camí van passar moltes coses però una de les coses que no se m'oblidarà és el mareigde gairebé tothom. Tots es van posar a Vomitar, ja que hi havia moltes onades.El primer a vomita, va ser el Wei,després la gent va caure com un dominó.Durant la navegació ens vam trobar una barca petita bolcada pensàvem que s'hauria ofegat algú però la barca estava trencada i no hi havia ningú.El pitjor és que feia molt de fred i mira que jo abans de sortir de casa anava a agafar un abric però al final vaig agafar una jaqueta.Quan van arribar a Badalona, el Wei se'n va anar caminant.Ens vam quedar a dinar a Badalona dintre del vaixell i després vam tornar a Barcelona.La tornada se'm va fer molt curta.

Dani Lacruz Ballesteros
    4esoD

7. El dia 17 de novembre vaig tenir la meva experiència en el Vaixell.
    Tambe vaig vomitar perquè el Vaixell es movia molt i em trobava tan malament que vaig anar al Camarot a dormir. Em va agradar perquè els de l'altre institut són amics meus i fa 1 any que no els veia, i m'ho vaig passar bé.

narlyn moreno

8. El dia 17 de novembre vaig tenir el meu primer dia de navegació llarg. Vam anar amb un vaixell gran . Quan vam sortir al mar hi havia ones i el vaixell es movia molt ; després em vaig trobar malament i marejat . Al cap d'unes hores vam arribar al port de Barcelona . Quan vaig baixar del vaixell ja em sentia millor . Després vam menjar al vaixell amb menjar que vam portar cadascun . A les 3 vam tornar al vaixell i al port de Bbarcelona .A mi em va agradar molt la sortida

Givi

9. El 23 de novembre havíem anat a navegar com fem cada dimecres ,però aquesta vegada era un poc diferent, perquè aquest dimecres vam fer el repàs de l'examen pràctic que tindríem al cap de dues setmanes i vam fer proves de coses que sortirien en un examen.

KUSHAN THAKUR

10. El dia 23 de novembre no vam anar a navegar pel mar, perquè el patró havia anat de sortida amb un altre institut.
    Llavors ens vam quedar al vaixell FAR CABRERA. però primer vam fer unes proves i tots les vam fer molt bé.
    Després d'haver acabat aquestes proves vam anar a caminar una estona pel port.

narlyn moreno

11. El dia 23 de novembre , com tots els dimecres vam anar a navegar. Quan vam arribar al port
    primer vam anar al vaixell més gran al Far Barceloneta , però no vam sortir al mar, ens vam quedar en el port repassant totes les coses de navegació. Ens van dividr en dos grups I així fèiem les coses de l'examen pràctic de navegacio , primer un grup i després l'altre. Al cap d'una estona vam anar a un altre vaixell més petit amb el qual vam sortir al mar.Vam navegar una estona i després vam tornar al port. A mi com els altres dies,em va agradar molt la navegacio.