Sense formació i sense feina

Aquest reportatge retrata joves d'entre 18 i 24 anys que van deixar fa molts anys els estudis, sense ni arribar a treure's el graduat en Educació Secundària. No treballen i, donada la seva poca formació i la crisi actual, tenen poques possibilitats de fer-ho. El documental segueix ben de prop un grup de nois i noies que ara intenten recuperar els temps perdut. Per això, s'han inscrit al "Programa Suma't", un projecte subvencionat per la Generalitat i el Fons Social Europeu que té per objectiu formar i inserir laboralment aquests joves, a més d'incentivar-los a treure's el graduat en Educació Secundària a través de l'Institut Obert de Catalunya.

ACTIVITAT DE REFLEXIÓ I REDACCIÓ:
Un cop l'hagis vist, redacta la teva opinió personal i ben argumentada (200 paraules aproximadament) sobre aquest tema i mira de proposar solucions per tal que es redueixi aquest fracàs escolar. Explica què es pot fer des dels instituts i des de casa perquè això no passi. Penja la teva redacció en forma de comentari en aquest article i recorda anotar-hi el teu nom i classe. 


43 comentaris:

  1. Jo crec que aquest reportatge està molt ben fet per a la gent que en pensa deixar l’ ESO per motius irresponsables i immadurs, i que creu que encara així, trobarà un bon treball. Per a mi, l’ ESO es molt important, ja que t’hi estàs jugant el teu futur. Depenent del teu nivell i del teu esforç podràs aconseguir o no el treball que vols fer i que t’agradaria. Jo crec que aquest joves si que ha perdut molt de temps, ja que van deixar l’ ESO per anar al carrer, per comprar una moto, un cotxe, perquè volia guanyar els seus propis diners... etc.

    Des de el meu punt de vista, aquest fracàs escolar es pot reduir motivant als alumnes i donar-los a entendre que tal i com està la cosa, tindre l’ ESO, el batxillerat, i la selectivitat aprovada es molt important per aconseguir un treball bo. Des de casa es podria estar present sempre en la educació dels fills, estar a sobre, i intentar motivar-los. Des de l’ institut els professors també podrien estar a sobre, preocupar-se per a aquells que pensen en tirar la tovallola, i aconseguir que això no passi. També si es veu que en l’ institut hi ha persones que tiren més, donar més nivell a aquelles persones per poder treure’ls-hi el més suc possible i gaudir del seu potencial.

    Maria Gracia Benavente R.
    4º ESO C.

    ResponElimina
  2. Em sembla molt bé aquest programa d'ajuda perquè gent que deixa els estudis, o bé s'en va a treballar per un sou miserable amb moltes hores o directament no vol treballar, els hi dona una segona oportunitat per que pugui recuperar els estudis que havia deixat a mitges i d'aquesta manera ajudar-los per que sàpiguen el que volen fer en un futur no molt llunyà, tornar-lis les ganes d'aprendre i de treballar per allò que a tu t'agrada i veure les teves qualitats, aprofitant-les per aconseguir un treball que s'et doni bé tinguis un bon sou i uns bons horaris per poder compaginar-los amb els estudis i d'aquesta manera poder arribar allà on tu t'agradaria especialitzar-te i sentir-te realitzat com a persona, sentint que el que tens a sigut gràcies al teu esforç.
    En comtes d'estar tot el dia al carrer, al sofà i dormint fins al migdia sense fer res, aprofiten el temps per poder sortir endavant en la seva vida que fins ara ho tenien molt magre degut al 40% d'ATUR que hi ha en el joves d'entre 18 i 24 anys que estén en el par com per exemple la Candela Romero que avanç estava tot el dia al carrer, dormint fins a les tantes i tot el dia demanant-li diners i ara esta treballant en lo que li agrada que es l'estilisme, cobrant un sou i encara segueix estudiant per treure's l'eso i qui saps si arribar a universitat.

    Joel Carrascal Hergueta
    4t A

    ResponElimina
  3. En la meva opinió personal jo penso que en cada institut d’Espanya hi ha alumnes que han tingut un fracàs escolar. Un dels factor que son els culpables d’un fracàs escolar son: que l’estudiant no fa un reforç en les assignatures perquè no li agraden. Però un altre factor mes important és el ambient del centre (classe). Si en un institut no hi ha conflictes, hi ha bona relació entre els alumnes i els professors els alumnes acostumen a tindre resultats magnífics. Però també pot haver-hi altres aspectes que produeixen el fracàs escolar com: que l’alumne no vol estudiar perquè es un gandul, perquè l’alumne te problemes fora de l’entorn escolar etc. En la meva opinió personal un dels solucions que jo donaria per aquestes persones es: que els pares parlin amb les fills per donar solucions, que els pares ocupin dels seus fills en el temps lliure (estudis), que els professor i els pares animin als seus fills, que els pares valorin i facin valorar els regals que els pares li regalen, que els pares deixin als seus fills utilitzar la televisió, videojocs, Internet però després de fer les seves activitats escolars (deures) etc. En la meva opinió jo crec que nosaltres des de el nostre institut no podem fer res perquè aquesta solució només tenen ells i els seus pares.

    Erik Mangasaryan 4t ESO C

    ResponElimina
  4. La meva opinió sobre aquest documental és que els joves d'avui dia no volen acabar els estudis perquè o han sigut influïts per situacions externes a l'ambient escolar i internes, com per exemple un noi que diu haver-hi repetit i això el va desanimar.
    Per tant unes solucions serien: que tinguessin algú que els pogués aconsellar en els estudis superiors per guiar-se'n millor.
    També que als últims anys de primària se'n prepare's una mica millor als alumnes per tindre uns hàbits d'estudi i no acabin al futur deixant els estudis.
    I també que els empresaris i treballadors d'altres sectors, facin unes avaluacions d'alguns joves que intenten poder sortir i guanyar-se la vida.
    David Abrams 4ºA

    ResponElimina
  5. Trobo que està bé que hi hagin programes d’aquest tipus per a la gent que quan anava a l’institut va deixar els estudis i ara se’n penedeix, perquè a la nostra edat moltes vegades no tenim clar el que volem fer d’aquí a uns anys i és molt provable que ens equivoquem. En la meva opinió, no es pot fer gaire per evitar les situacions en les que es troben les persones del reportatge si elles no hi posen voluntat i ganes. La gent que deixa els estudis és perquè vol. Per evitar el fracàs escolar l’institut podria ser més estricte perquè potser així costaria més que alumnes com els del reportatge deixessin els estudis, ja que els professors no els deixarien passar tantes coses com ara. La família també els podria aconsellar el que és millor que facin i ajudar-los a estudiar si ho necessiten. El que també pot passar és que un alumne passi de curs però no hagi aprovat totes les assignatures ni assolit tots els conceptes, de manera que al següent curs es perdi en les assignatures que havia suspès l’anterior, però el van passar perquè només li quedava aquella assignatura. A vegades és millor que una persona repeteixi i ho aprengui tot que no que passi de curs. Si aquest alumne passa, no té tots els coneixements que hauria de saber i al següent any va perdut en els estudis i això pot provocar el seu fracàs escolar. Però de tota manera, com ja he dit abans, si el que passa és que algú no vol estudiar no s’hi pot fer gaire.

    Laura Egidos Plaja
    4t A

    ResponElimina
  6. jo penso que ens hauríem d'esforçar més a l'hora d'estudiar perquè després no tindrem les coses clares, que si no estudies no t'assegures una bona vida.

    ResponElimina
  7. Personalment, penso que està molt bé aquest centre per ajudar a aquestes persones que ho necessiten de veritat, i que hi ha un munt de joves que si no haguessin deixat els estudis i els haguessin continuat, els hauria anat molt bé, com és el cas del Rubén.
    També penso que suposa un bon ajut per refrescar els estudis i aconseguir una bona feina a persones que hi posen un esforç que, tot i que s'ha produït a deshora, els pot oferir una segona oportunitat.
    Persones que es mereixen tenir feina i que ara s'adonen que deixar els estudis va ser una equivocació i, que estan disposades a fer el que calgui per poder guanyar-se el pà i disfrutar d'allò que els agrada.
    Utilitzant aquest recurs, també s'aconsegueix acabar els cicles educatius com l'E.S.O, d'aquesta manera tens l'oportunitat de millorar tant en els teus estudis com en la teva vida personal.
    Aquest centre ha de ser bo, perquè motiva a les persones i els conscedeix una oportunitat, els col·loca un somriure a la cara i els facilita molt el treball que suposaria fer-ho pel seu compte.
    Molts dels alumnes del centre aconsegueixen una feina o continuen amb els seus estudis, i en canvi, són pocs els que llencen la tovallola i no aprofiten l'oportunitat que se'ls presenta.
    Sergi Mauri 4t A

    ResponElimina
  8. Penso que el fet que aquests joves tinguin una segona oportunitat es un fet que no el pot tindre tothom i que almenys alguns podrien esforçar-se una mica més en almenys aconseguir la ESO i després treballar. Jo crec que els estudis es poden compaginar bé amb les quedades amb amics, sortides i demés coses que poden ser una dificultat per estudiar, només has de ser una mica responsable i saber posar-se uns limits a si mateixos, saber quan toca estudiar i quan es pot sortir o quedar o fer altres hobbies.
    Jo crec que això no te solució, cadascú farà el que en aquell moment cregui convenient encara que sigui una opció equivocada ja que no es pot fer gran cosa per poder canviar una opinió, el que si és pot fer és insistir-hi una mica, motivar-los a fer l'esforç.


    Ariadna Pi 4t ESO C

    ResponElimina
  9. Jo crec que el fracàs escolar és un fet massa comú en el país en el que vivim. Però, realment el problema està en els alumnes? Els professors? Els pares? O la societat en la que vivim del mínim esforç?

    En el vídeo podem veure com molts joves han deixat els estudis per entrar al món laboral ja que veuen més profitós treballar ,que no pas seguir en els estudis. Però no serà pas pel fet de que els professors no van saber motiva els seus alumnes en les seves matèries? O perquè els pares no es van implicar suficient en l'educació i aprenentatge del seu fill?

    D'acord que l'alumne també ha de posar de la seva part dedicant-hi unes hores i fent un esforç per entendre i rectificar els errors. No desistint ni desesperant en cap moment.

    Però la meva opinió com alumne es que moltes vegades el temari de les assignatures és molt estens i no es para a remarcar unes competències bàsiques molt més essencials.

    Jo crec que ja des de ven petis ens haurien de imposar l'habit de treball a casa per així en un futur poder afrontar molt millor les dificultats acadèmiques que s'ens presentin.
    Una recepte per un bon rendim escolar és la bona predisposició de els alumnes, amb un bon professor capàs de ensenyar i motivar a l'alumne i finalment uns pares que es preocupin i mostrin interes per les activitats del seu fill.
    Maria González Casas

    ResponElimina
  10. El fracàs escolar és un fet molt actual on cada vegada hi han més casos. Molts alumnes prefereixen no fer res a classe i deixar passar el temps de mala manera, quan podrien aprofitar aquest temps per estudiar uns coneixements que en un futur els hi farà falta. Jo personalment no entenc aquest desaprofitament del temps i a la vegada, que no apreciïn el tenir accés a l’educació, ja que moltes persones voldrien estar als seus llocs i ho podrien aprofitar millor. Estic segura que dintre d’un temps ells mateixos es donaran compte i se’n penediran de tot això.
    Quan s’arriba a aquest punt, és veritat que hi han sortides que permeten treure’s el títol d’ ESO i tenir un treball com el que mostra el reportatge, però clarament no és el mateix que si s’hagués estudiat com calia en el seu temps.
    En la meva opinió, l’estudi depèn d’un mateix. Un ha de ser conscient de que el que estudia és del que dependrà el seu futur, que tingui un treball millor o pitjor. A partir d’aquí ha de decidir què fer, decidir què vol pel seu futur. Els altres no hi poden fer res més que intentar que agafin el camí correcte.

    Jing Heng (Montse) 4t ESO A

    ResponElimina
  11. Nom: Marc Pérez Curs i grup: 4ºESO A
    Aquest documental m'ha inspirat molt en esforçar-me al màxim per acabar els estudis d'ESO, ja que he vist que trobar feina i sortir endavant és molt mes difícil del que jo esperava i per això estic molt animat en graduar-me a l'ESO amb molt bona nota per a tenir un futur millor. El tema d'aquest documental és el fracàs escolar en els estudiants que han deixat l'ESO i ara tenen moltes mes dificultats per a trobar feina. Alguns ho han aconseguit, altres no. Però jo crec que ens hauria de servir a tots de lliçó per a no deixar els estudis, ja que el que fem ara, determinarà el nostre futur.
    Jo ho intentaria sol·lucionar exposant aquest documental a totes les classes de l'ESO per així fer que els estudiants acabin els estudis de l'ESO i motivar els alumnes a que s'esforçin a estudiar mes i que pensin en el seu futur, ja que es possible que hi hagi una semblança de situació amb la gent del documental i estudiants de l'ESO. A casa, els pares haurien de xerrar, juntament amb els tutors, amb l'alumne per a aclarir els seus dubtes, fer que expliqui les seves dificultats i ajudar-lo a superar-les per a ser millor estudiant.

    ResponElimina
  12. Crec que el fet de deixar d’estudiar només pel fet de avorrir-se a classe i voler estar més temps amb els amics, ja que igualment pots estar tot el dia amb ells i compaginar la feina i les relacions públiques sense trencar el teu àmbit de treball, només aconsegueixes fer-te més difícil el camí laboral i no només aquest, sinó el camí de la teva vida.
    M’ha impactat molt el fet de que alguns d’aquests nois a l’hora de les entrevistes de feina encara quan els preguntaven els hobbies li contestaven “sortir de festa amb els amics” ja que aquest tipus de comentari en una entrevista de treball et pot proporcionar una mala reputació cap a l’entrevistador i estic seguríssim que no l’escolliran a aquesta feina.
    Una solució que proposaria seria la de augmentar la inversió pública, ja que així el col•legi podria millorar i innovar els medis materials, els medis tecnològics i augmentar el nombre de professors per disminuir la mitja d’alumnes per classe , ja que això faria les classes més dinàmiques. També començaria abans la possibilitat d’escollir el camí que vols prendre abans dels 16 anys, ja si vols fer batxillerat i universitat , un grau superior o un PQPI . Però no crec que hi hagi millor solució que els pares s’impliquin amb el seu fill/filla i siguin inflexibles amb ells/elles.

    Ivàn Cabañero 4t E.S.O B

    ResponElimina
  13. Està bastant bé el reportatge, jo considero que aquest problema es cada cop mes greu, perquè la gent jove de cada cop te menys ganes d'estudiar, cosa que fa que molta gent es quedi sense estudis i per tant sense treballar i els han de mantenir els pares. Jo crec que com ha mínim s'ha de posar un cert interès pels estudis perquè vulguis o no, dependrà la teva vida d'això, ja que, lo mes normal, es, que si has estudiat quan era precís, i t'has esforçat, tindràs millor treball que no un que no en fa res i passa de tot relacionat amb els estudis. Evidentment el sou serà mes alt per a les persones que adquireixin millors estudis. En el reportatge es veuen exemples de nois i noies que no han sabut aprofitar l'ESO i per tant, ara els hi es més difícil entrar en el món laboral, i si ho aconsegueixen segurament tenen que treballar moltes hores diàries, i per un sou escàs. També, si volen arribar a l'universitat per tenir millor futur, han d'estudiar-se de cop tot l'ESO mentre que ho podien haver fet per parts i més fàcilment. Aquests són exemples de conseqüències de no haver aprofitat l'ESO quan tocava, però hi han moltíssims més. Jo considero, que, mètodes per animar a estudiar, seria, beneficiar a aquells que posen un cert interès en estudiar, com per exemple donar diners, vals etc... També el més important jo crec, que es mostrar des de petits la importància que hi ha en aquest tema, però sempre hi te a veure, encara que sigui una petita part, l'entorn que t'envolta, com la família, els amics etc... Per exemple si la família, no et motiva per estudiar, i no li dona importància lo mes normal es que tu tampoc hi posis interès, però si des de petit t'exigeixen, en dedicaràs més temps. Clar que també te a veure d'importància que tu n'hi donis. En els instituts, s'haurien de fer més campanyes sobre les conseqüències del fracàs escolar i animar més a la gent a estudiar.

    Alba Trigueros

    ResponElimina
  14. El fracàs escolar

    La generació col•loquialment anomenada con nini, es un fet que s’està produint a l’actualitat i en el que cada vegada trobem més casos. Molts adolescents, no pensen de cara al futur i per tant només pensen en divertir-se i estar bé en aquest moment. Com es pot veure en el vídeo, finalment tots s’acaben penedint de no haver aprofitat l’educació a la que amb molta sort en aquest país tots tenim accés.

    Després de penedir-te del que has fet en quant als estudis, hi ha algunes sortides. Aquests joves encara poden treure’s el títol de la ESO i accedir a llocs de treball. Malauradament, aquestes segones oportunitats, no tenen les mateixes condicions que com si haguessin estudiat com cal quan calia.

    Finalment, l’estudi acaba depenent d’un mateix, però el recolzament per part dels pares i dels centres educatius jo la trobo essencial. Per altra banda si un es proposa una meta del que vol i pensa en l’objectiu tant laboral com de la qualitat de vida que voldrà tenir en el futur les coses sortiran més fàcils. Tenir els objectius clars és fonamental i aprofitar els recursos per aconseguir-los essencial.

    Daniel Encina 4t A

    ResponElimina
  15. Jo el consell que els diria és que estudiïn que mirin al seu voltant i que mirin la joventut d'avui en dia el que fa, pocs tenen feina i els que tenen un treball és en un supermercat o un altre lloc
    També si no estudien quan vagin a alguna entrevista el primer que escollirà és el que tingui uns estudis més elevat.
    "Si vas estudiar ahir, treballaves avui i viuràs en pau demà"

    FAISSAL FEDDALI
    4t A

    ResponElimina
  16. Diem "Ni-Ni" a aquelles persones que han deixat els estudis i que no treballen perquè no volen. Aquests individus tenen una baixa autoestima a nivell intel·lectual, cosa que fa que mica en mica es vagin deixant, fins al punt en el que se senten, tal i com diu un participant del programa, unes persones inútils. El reportatge de TV3 ens parla sobre els famosos Ni-Ni. Aquestes persones d'entre 18 i 24 anys són ajudades per una tutora en un projecte que els intenta inserir al món laboral i també al dels estudis. L'objectiu és donar-los una oportunitat per a sortir de la misèria intel·lectual en la que es van endinsar al abandonar els estudis. El programa els busca entrevistes de treball i els acompanya durant el curs d'ESO online. Aquesta és una molt bona idea per part dels organitzadors ja que els joves poden tornar a sentir-se útils a la societat mantenint-los ocupats en els quefers que els realitzaran com a persones en el dia a dia de la resta de les seves vides. Tot i que no tots l'aprofiten, opino que una nova oportunitat sempre va bé per a algú que decideix canviar a millor, una oportunitat que ajudi a aixecar una societat massa destruïda, una oportunitat que faci d'aquest món un de menys dolent.

    David López Polo, 4rt A

    ResponElimina
  17. Respecte al video, penso que té molta raó i bé, és el que passa i és veu dia a dia.
    Penso que la majoria d´adolescents tenen unes idees molt equivocades de la vida respecte al seu futur,estic d’acord amb que ens hem de divertir etc…però no obllidar els nostres deures per què el dia de demà poguem tindre un bon treball i poder guanyarnos la vida bé.En molts casos com els del video prefereixen no fer res, psasar el dia al carrer i no pensar en el que els vindrà després,és un pensament bastant inútil per què el que no facin en el seu moment els hi vindrà més tard multiplicat, penso jo.
    Trobo molt bé també lo dels PQPI i totes aquestes segones oportunitats que els hi donen per què hi ha gent que s’apenedeix a temps, que es dona conta que ho ha fet malament i tenen dret a rectificar i bé, al menys tindre uns estudis mìnims que el permetin sortir endevant i no passarse la vida sense estudiar ni treballar, és a dir, ser uns “NINIS”.

    Nadia Ghachem Acuña.

    ResponElimina
  18. En la meva opinió crec que és millor que en els instituts t'ensenyin a que has d'estudiar més i estar Enciam teu perquè nosaltres ens sentim amb suport moral per lluitar per la nostra formació professional. D'altra banda no és només culpa de l'escola o institut el que no es pugui fer millor aquest fracàs escolar, sinó que, també és culpa dels alumnes que decideixen deixar d'estudiar per treballar i ara s'adonen que amb la crisi no es pot trobar feina, i han de sobreviure fent el que puguin perquè sense formació professional ara no agafen per treballar. I ara els joves intenten evitar la condemna de l'atur però és difícil. De fet La incidència de l'atur entre els joves se situa set punts per sobre de la mitjana general. No obstant això, el que és més reduït és el percentatge de joves que ni estudien ni treballen. Un 5,6% dels joves d'entre 16 i 34 anys es troba en aquesta situació. I ara es lamenten i diuen que és un error però ja no hi ha marxa enrere, però el més important es que ara ells s'esforcen a aconseguir alguna cosa de treball. I tots esperem que aquesta situació s'arregli i que sortim de la crisi.


    Kevin Ortiz 4tC

    ResponElimina
  19. La meva opinió respecte a aquests joves es que després de trobar-se amb el món fora de l'institut, a casa sense cap obligació, i trobar-se sense cap mena de futur, haurien d'aprofitar aquesta segona oportunitat que se'ls està donant i seguir els consells dels seus tutors i la gent que els està preparant.

    Les solucions per a reduir el fracàs escolar (el percentatge d'Espanya el més alt de tota Europa) jo proposo les següents mesures: intentar explicar les diverses opcions més d’hora (a principis de l’ESO) a aquells que trobin que el carrer i deixar els estudis sigui una opció. Conscienciar la societat de que, sobretot en els temps de crisi i gran percentatge d’atur actuals, qualsevol preparació es bona, i com més estudis més oportunitats en el món laboral.

    Pel que fa des de casa s’ha de parlar sobre el futur, els pares s’han d’implicar en les vides dels fills ja que l’adolescència és una edat difícil i molt important de cara a decidir la teva professió.

    Nora Wieczorek i Masdeu

    4t d’ESO C

    ResponElimina
  20. És cert, que hi han molts joves aturars, però aixó és difícil canviar-ho ja que la majoria, deixen els estudis per voluntat propia.
    No es pot fer res contra un alumne, que no vol apendre i no li dona la importancia al títul de la ESO fins que no es donen de morros a la paret.
    Què se li pot fer? obligar-lo a anar a classe? suspendrà i al final, segirà sense haver-se tret la ESO. Crec que al vídeo, posa casos una mica complcats, perquè la gent que no vol estudiar, actualment, té la opció d'anar a fer un PQPI.
    No és la solució evidentment però aquest tema és molt delicat degut a que ja no només entren els pares, sino que també entra l'alumne, és més aquest ha de ser el més interesat en treure's el títol de la ESO per en un futur, poder treballar.
    Això pot ser, també és culpa dels pares que a poc a poc els hi van consentin el no anar a l'institut. Els pares no poden donar diners als seus fills quan no fan res a l'escola, els estan premianr per dir-ho d'alguna manera, sense que ells, hagin fet cap esforç.
    Això, és una cosa que és per ells, que els servirà en un futur. Sembla que no ho entengin fins que no són més grans i han de treballar per necessitat. Per mi, és un tema que no té una solució.

    Francesc Peret 4t ESO C

    ResponElimina
  21. En la meva opinió el nois desde ben petits han de ser inspirats cap els estudis, fer-los esforçar més, ja que que es la principal font de que quan siguin grans estiguin amb les ideas clares i estiguin motivats perque no deixin el estudis desde molt temprana edat i així estiguin preparats per poder agafar una bona professió ja sugui qual sigui però al menys tenir algun tipus de base i així baixaria per part dels estudiants l'atur que hi ha en el país, per la falta d'educació que s'han perdut perquè no han pensat bé amb el cap i després ja es massa tard encara que es pot fer, però com que ja son més grans segur que haurien de trebaixar i estudiar a la vegada i és més difícil que quan abans ho tenian més facil de poder estudiar perquè a lo millor s'han deixat portar per l'adolescència, els amics o el seu entorn.
    Suposo que para que les classes no fossin avorrides i estiguin més entretingudes, els professors haurien d'explicar de una forma diferent, li haurien de posar més entusiasme i diversió encara que en realitat no hauria de ser així, però s'evitaria que els alumnes vegin els estudis com una cosa pesada i difícil de comprendre.


    Maydi Salirrosas
    4t A

    ResponElimina
  22. Des del meu punt de vista, són persones que abans no estaven del tot conscienciades de l'importància que té treure's el graduat escolar de l'educació secundaria obligatòria (ESO) i ara que han pogut comprovar que no es gens fàcil trobar treball sense una base i sense uns estudis, han comprovat la vida laboral, es veuen atrapats, desmotivats...
    Es difícil trobar-hi solucions a un problema tan greu i que cada cop és més freqüent en els joves.
    Jo no sabria exactament donar-hi una solució concreta per ajudar als joves tant des de casa com des de instituts,centres,etc.
    Peró dono per suposat que són persones que necessiten estar encara més motivats, més ajut en les matèries bàsiques i preparar-se molt els exàmens per treure's el graduat escolar i, sobretot, abans de abandonar els estudis conscienciar-se i conscienciar a la resta de persones que val la pena seguir estudiant i sobretot una cosa que realment t'agradi.

    Jezabel Rosas Gómez...........................4·A

    ResponElimina
  23. La meva opinió personal és que el vídeo està força bé, et dones compte de com ho estan passant les persones que no troben feina, ja que no s’han tret el graduat i que han deixat d’estudiar. La majoria diuen que al principi els hi agradava estar tot el dia al carrer, però mentre van anar passant els dies, quan s’aixecaven pel dematí és sentien inútils.

    Crec que els instituts el que tindrien que fer es informar als alumnes de els perjudicis que comporta deixar d’estudiar i la manca de l’aprenentatge que els hi faltarà en un futur.
    Fer-los entendre que si deixen d’estudiar, en un futur tindran molts problemes per trobar un treball, i molt menys un de fixe.


    Gemma Ramírez-Cruzado Carrascosa 4t E.S.O. B

    ResponElimina
  24. Jo crec que això no és un fracàs escolar sinó un fracàs com a moralitat i autoestima. Si jo se que per poder treballar i després poder tenir una vida millor, perquè no fer-ho més facil amb els estudis?
    He pensat algunes solucions i crec que el millor per aquests estudiants és ajudar-los a que puguin treure els seus estudis amb classes especials o de repàs per a que els hi sigui mes fàcil aprovar perquè avui en dia sense estudis no pots fer res.
    Això a l'escola però a casa també es necessita una ajuda dels pares i un recolzament que ajudarà a la motivació del estudiant.

    Eloi Sabatés, 4t C

    ResponElimina
  25. El reportatge demostra la realitat, que cada cop els joves tenen menys ganes d’estudiar i per aquest motiu deixen els estudis per introduir-se en el mon laboral, normalment amb resultats fatídics. La meva opinió, es que un mateix a de ser conscient de que aconseguir estudis es una de les coses mes importants que has de fer quan ets jove, degut a que gracies als estudis et pots assegurar un bon futur en un bon treball mes fàcilment que si no tens una formació, això depèn principalment de tu, si no tomes les decisions correctes pots acabar sense estudis y també sense treball. Les persones que surten al vídeo s’han adonat de que deixar els estudis es una de les pitjors decisions que han tomat degut a que ara per aconseguir l’ESO han de fer uns cursos i un munt de coses que no haurien de fer si haguessin estudiat quan ho havien de fer, per això moltes vegades acaben sense treball i sense formació de ningun tipus. Jo crec que una forma de evitar això es motivant mes als alumnes perquè continuïn estudiant, i que tinguessin mes suport de casa per part de la seva família perquè entenguin la importància de tenir estudis per quan arribin al mon empresarial.

    Guillermo Fernández
    4t ESO B

    ResponElimina
  26. En mi opinió aquest fracàs escolar es deu més que res a una falta de interés. Els alumnes d'aquest programa personalment van dir que quan van sortir de l'Eso l'únic que volien era estar pel carrer i fer res, ignorant com aquesta actitud podia afectar el seu futur.
    Per mi l'educació que es rep a casa influeix molt, més que res a l'independització de la persona (i dins d'aquesta ganes d'una independència està estudiar per aconseguir-la), ja que segurament moltes d'aquestes persones tenien a casa tot el que volien sense cap esforç i no els exigien tot el que podien. Llavors creien que seguiria sent així tota la vida. Fins maduren, s'adonen que no saben fer res, que no tenen estudis, que no hi ha treball i poden ver que fins d'hora se li acabarà el que tenen i necessiten tenir un suport.
    Per mi, una de les maneres per evitar aquest fracàs tant a casa com al institut es, conscienciar als estudiants de la situació actual del país i del que podria ser un futur sense estudis. Més que res, un futur dur que patiràs tota la vida. Per això moltes persones que no van estudiar, a una certa edat s'acaben penedint.

    Ana Aquino
    4t eso B

    ResponElimina
  27. El reportatge tracta de la generació ni-ni. A aquests, sel's anomena així pel fet que no tenen ni estudis ni feina; destinen gran part del seu temps al lleure.

    Crec que és molt trist que un adolescent de 16 anys estigui tots els dies de l'any sense motivació alguna tancat a casa. Quan siguin vells i la seva salut no els permeti el moviment, s'adonaran del temps perdut durant la seva joventut.

    En aquesta època de crisi, la gent ha de ser conscient de que no acabar l'ESO és sinònim de quedar-se a l'atur.

    Si ja és complicat que avui en dia els joves amb uns bons estudis tinguin un treball establee, més ho és per a tots aquells els qui tan sols tenen el títol bàsic de l'ESO.

    La meva proposta per a quan millori la situació és que els governs controlin el mercat i que treguin una llei que impedeixi signar contractes laborals a tota aquella gent que no tingui com a mínim un graduat en l'ESO o un títol similar.



    Maria Delgado García
    4t d'ESO B

    ResponElimina
  28. Crec que les persones que surten al vídeo, quan estudiaven, no eren conscients de la importància que tindria deixar els estudis per el futur. Els deixen perquè els es el més còmode, no han de matinar, no han d'estudiar, poden fer el que vulguin, i perquè volen començar a tenir diners ràpid, però no s'adonen de que trobar treball i fer-ho bé no és gens fàcil i, per tant, guanyar diners tampoc. Des de que ets un nen a casa t'han d'animar a estudiar i t'han de conscienciar de els efectes negatius que porta no fer-ho. Per augmentar l'interès per els estudis des de casa, el que motiva es donar algun premi per aprovar-ho tot al final del curs o trimestre. També ho podria fer el Govern, amb algú que finalitza una carrera per motivar a l'alumne. Des de els Instituts s'ha de procurar que les classes siguin dinàmiques per no avorrir als alumnes, fer que l'alumne esculli les matèries que més li interessen, com es fa ara a 4t, i també conscienciar de la importància dels estudis per el futur. Malgrat això hi ha persones que no els importa no tenir estudis ni cultura i que pensen que se les poden arreglar ells per guanyar-se la vida i d'altres que no només estudien per aconseguir un treball i guanyar-se la vida, sinó també per satisfacció pròpia d'augmentar els seus coneixements.

    Pablo Trigueros Moreno 4º B

    ResponElimina
  29. Jo crec que arriba a ser alarmant el nombre de Ni-Nis que hi ha a l'actualitat.La veritat esque no s'em passa pel cap que van pensar a l'ESO per agafar aquest trist camí,camí que no porta enlloc.Moltes d'aquestes persones van deixar els seus estudis perque amics seus ho van fer abans,i les ganes d'aconseguir diners de manera ràpida va ser el que va moure a uns quants.Mentre que d'altres només ho van fer per estar tot el dia al carrer sense fer res,aquests son els realment ni-ni.Encara que com una de les noies diu,millor tard que mai,aquest joves,encara que van enfocar el seu futur d'un mode nefast,encara son a temps d'aconseguir una formació i un treball estable,per tal de poder independitzar-se o per tal de simplement portar diners a casa.Molts d'ells tenen grans dificultats per treure's l'ESO,si no has tingut hàbit d'estudi mai,es dificil recuperar tot el temps perdut.Jo crec que si pot haver alguna solució per reduïr aquest preocupant nombre de Ni-Nis es ensenyar als instituts videos com aquests,on surten joves que van agafar aquest camí,i diuen que va ser l'error més gran de la seva vida,crec que prevencions com aquestes podrien ajudar als joves a decidir-se a agafar el camí d'un bon estudi,una bona formació ja que igualment tindran temps pel seu oci i vida social,i el més important,tindran un futur.



    -Gerard Marcos 4ºB

    ResponElimina
  30. A mi em sembla molt bé el "Programa Suma't", perquè és una forma molt bona de fer que els nois i noies que van deixar els estudis puguin treure el graduat de l'ESO i també poder formar-se i inserir-se en la vida laboral amb una formació iamb el graduat de l'ESO que avui dia compta molt tenir-la per aconseguir una feina.
    També crec que els nois i noies que surten en el vídeo es penedeixen de veritat,d'haver deixat els estudis perquè com la majoria de joves pensem ells també van pensar que la vida seria més fàcil deixant els estudis però després lesconseqüències són altres i molt dolentes.

    Jo crec que des dels instituts s'hauria de donar suport als alumnes més del que ja se'ls dóna suport perquè es puguin treure l'ESO fent xerrades a les quals vinguinnois i noies que van deixar els estudis per motivar els estudiants a que segueixinestudiant perquè no els passi el mateix que a ells.
    I des de casa els pares podrien ajudar més als seus fills, és a dir, que els intentinajudar en els deures en els quals tinguin més dificultat, dedicar més temps i noestar sempre dient les coses dolentes del seu fill també haurien de dir-li cosesbones sobre ell, si tenen germans no els haurien de comparar si un és millor en els estudis que l'altre i sobretot no els haurien de donar o posar-li les coses tanfàcil, és a dir, que els haurien d'ensenyar que les coses a la vida costa i que nosón tan fàcils com ells pensen.


    Christian Caceda Cruz
    4t d'E.S.O Grup : B

    ResponElimina
  31. Crec que quan eran joves no eran concients de que quan deixin el estudis tindran dificultas en al futur. Pensen que si deixen els estudis tindrian una vida mes comoda i tindran diners, etc pero no s'andonen que ara es dificil de encontrar el treball, despres s'adonden que si haguessin estudiat ara mateix no estarian aixi i ells volen tornar pero no poden perque ya es masa tard.


    Sheraz Arshad
    4ºB

    ResponElimina
  32. Les persones que surten en aquest video s'anomenen ni-ni, que son les que no tenen feina ni estudis.
    Jo crec que aquestes persones, mentre estudiaven, no sabian l'importància que tenien els estudis, pero també els deixen perque amics seus els han deixat i es pensen que els seus pares estaran sempre ajundant-los, perque aquesta gent sempre ha tingut tot el que ha volgut i aixó també els ha infuït.
    Aquest fracàs escolar es pot millorar si on estudien els consciencien de l'importància que tenen els estuis en aquest moment de tanta importància amb la crisi econòmica. Podrien posar aquest video en totes les aules de l'E.S.O de Catalunya, i si es un tema personal, parlar-lo pares, tutors i alumnes per arribar a una sol.lució fins que l'alumne estiguès prou motivat explicant-li tota l'importància que tenen els estudis ara.
    Víctor Azcona 4tB

    ResponElimina
  33. Aquest video realment ens demostra la poca voluntat que té la majoria de l'alumnat a Espanya actualment. És vergonyós hi hagi quasi un 50% de joves sense formació ni treball. Els joves del video realment no eren conscients, en el seu moment, que deixar l'ESO no ens porta enlloc. Sempre pensen "Bueno, si ara no em surt encara tinc altres opcions", cosa que encara sent veritat, no és la millor manera d'enfocar el futur. Els alumnes parlen de que han deixat l'ESO somrient, com si fós una anècdota o un fet graciós. Realment no s'ho prenen seriosament i la seva manca d'interés ha sigut la causa bàsica de tots els seus problemes. A més, les decisions d'amics que deixaven l'institut també els van influenciar. Crec que per solucionar aquest problema els alumnes haurien de interessar-se més per les classes i agafar hàbit d'estudi, i que als instituts les classes cridin l'atenció a l'alumnat. També hauria de canviar l'ambient a casa. Per exemple, es mostrava la situació d'una noia a la qual els pares li havien consentit tot, quan ella tenia problemes l'havien acollit càlidament i (la mateixa mare ho diu) és també culpa seva la situació actual de la filla. Però sobretot depèn dels alumnes: menys estar al carrer i més atendre a classe.

    -Natalia Cena 4tB

    ResponElimina
  34. Jo penso que realment no se que pensaven que podrien fer sense estudis. Actualment sense estudis no en fas res i és molt complicat aconseguir un bon treball. Tenen la sort de tindre una nova oportunitat per treure's l'ESO, encara que després de tant temps en les condicions en les que estan s'els fara complicat. Per tal d'intentar que no hi hagui gent que esculleixin aquell camí sense cap futur, es te que ensenyar als alumnes el que hi ha, el que passa si no fan les coses ben fetes, encara que a més d'un li donarà igual.
    És el nostre futur, nosaltres decidim i actuem per tal d'encaminar-lo, encara que no sempre de la manera correcte.

    -Sonia Godoy 4rt B

    ResponElimina
  35. Aquest programa, hem sembla que té una bona intenció, que es que els nois joves estudiïn o treballin i estudiïn a la mateixa vegada.
    Penso que si als joves se lis dona aquesta oportunitat, no seria corresponent que no facin tot el possible per superar-ho, i treure's l'ESO i mantenir el contracte de treball.
    Això, aquest programa, no es tindria que fer-se si els nois quan són joves, tinguessin voluntat, ànims, rectitud per part dels pares, i moltes mes coses, si les coses hagessin sigut així al passat, ara seria un percentatge menor de joves sense estudis i sense treball, i no tindrien que fer aquests programes.

    -->José de la Cruz
    -->4t A

    ResponElimina
  36. Realment penso que el que avui en dia es veu en els joves és la manca d'interès que tenen d'estudiar, tampoc costa tant agafar un llibre. Ells es creuen que aconseguint treball, tenint diners ho aconsegueixen tot i que passaria si un dia se'ls acabés el treball, no tenen altres recursos, però si estudies pots tenir un futur i aconseguir més del que vas pensar encara que "tot en aquesta vida costa ". Moltes vegades els pares lliuren el poc que tenen en el futur dels seus fills, però alguns joves no saben aprofitar l'oportunitat que els seus pares li estan brindant i alhora hi ha nois / es que no compten amb la seva família i no poden pensar ni tan sols a estudiar. Tot progenitor desitja que el seu fill / a arribi a ser algú important i que tingui bon futur, però si un mateix no s'esforça, no ho tindrà tot servit.

    Sabrina Gomez Alvarez
    4t A

    ResponElimina
  37. La meva opinió, es que aquest programa d'ajuda per els que no tenen estudis esta bastant be, perquè els joves pensaven que era bona idea deixar els estudis als 16 anys per poder treballar a mitja jornada i vivint amb els pares estalviant diners, per als 18 anys poder independitzar-se i poder pagar-se el pis. Abans quan buscaves treballs hi havien d'alguns que no demanaven la ESO, i ara tots els que treballaven en aquells llocs estan al carrer, perquè ara si que la demanen. Actualment, es molt difícil trobar un bon treball, amb aquest programa d'ajuda tenen una nova oportunitat per treure's la ESO i poder treballar en algun lloc digne. Els alumnes tenen que fer mes cas a les classes, i quan fan els deures a casa, no distreure's amb cap videojoc, ni xat, ni estar-se tot el dia al carrer. Els pares tenen que vigilar mes als fills en el tema escolar. El futur de cada persona esta en les seves mans, millor acabar amb bons estudis i trobar bon treball, que en qualsevol altre lloc.

    David Tourovets 4tA

    ResponElimina
  38. Jo crec que és un documental molt educatiu, per a nosaltres que encara estudiar i pot veure les conseqüències que porta la manca d'estudis, i molt més en el que vivim que sense l'educació que no poden prosperar, aquest vídeo també demostra la voluntat poc amb alguns joves, en aquest moment de crisi que estem gastant més que 50 % dels joves de tot Europa són sense París i treballi el que estan fent és la millor manera de mirar cap al futur, gairebé tots els joves que han deixat l'escola per que no són capaços de lluitar amb ells són molt arepentidos, així que has d'arribar a un conclusio per tal que els alumnes són motivats i seguir i concluie els estudis


    Glendy Santos Tey
    4To A

    ResponElimina
  39. Aquest reportatge és bastant important, ja que fa reflexionar a tots els joves d’avui dia que una bona formació en els estudis es indispensable per tenir un bon futur. Els nois del reportatge no els importava gens ni mica els estudis, i ara s’han donat compte de que el necessiten per poder tenir un treball, aquest programa els ajuda a sortir endavant, trobar un treball digne y poder fer les coses pel seu propi compte, ara tenen una altra oportunitat i penso que la tenen que aprofitar al màxim. Aquest vídeo m’ha ajudat a reflexionar ja que jo també soc a vegades d’aquelles persones que no l’interessa els estudis però encara així cal posar de la nostra part per sortir endavant, perquè les coses que no les fem nosaltres mateixos no ens les faran els demes.

    Carlos Vila 4-A

    ResponElimina
  40. La joventut d'avui dia, no està ben orientada pels pares. Realment, no s’hi esforcen. I penso, que els hi estan fent un regal. Aquesta nova oportunitat, si s'hi esforcen i ho volen aconseguir, els hi servirà de molt!. D'acord, els hi costarà molt més que d'altres persones, però d’això es tracta, de que posin interès, que posin empeny i que pensin en el futur, en el seu futur!. Ningú escollirà per ells, ells decideixen el camí que volen prendre. Aquesta gent, te que pensar que potser aquesta és l’ultima vegada que els hi proposaran això, tenen que saber-ho aprofitar bé. Ara mateix, a España, no trobaràs cap lloc per treballar si no tens l’ESO, i menys si no et prens les coses de debò. En aquest vídeo, les persones, que diuen que van deixar els estudis a l’edat que sigui, ho diuen rient, com si fos divertit perdre el temps, com si fos divertit pensar que el dia de dema no seràs res. Això m’indigna, de debò. I si no volen agafar el tren, es penediran, algun dia o altre, ho faran, i serà aquell moment, que se n’enrrecordaran de que van deixar-ho corre.


    -Jennyfer Triado Luna 4t A

    ResponElimina
  41. Jo crec que aquest programa d'ajuda per als joves esta molt be, perquè hi ha molta gent jova que ha deixat el estudis per problemes ja siguin personals o de no poder adaptar-se, que després s'han penedit. Crec que es una nova oportunitat de triomfar en la vida i tornar a anar pel camí correcte, però espero que els joves ajudats s'ho prenguin seriosament ja que es un ajud que no tothom el pot tenir i moltes famílies estarien molt agraïdes si els seus fills purguessin estudiar. Per tant han de pensar que són uns privilegiats per poder tornar ha estudiar i treure's la ESO o ve un titul.
    Roma Garcia-Die

    ResponElimina
  42. Jo per una part no crec que sigui molt lógic que als 15 anya deixin d'estudiar i no facin res que quedar-se a casa, o sortir. Crec que tant els seus pares como el mateix institut haurien de donar-li altres opcions que no pas deixar d'estudiar i ja, si no es treuen L'ESO, doncs que facion un PQPI o altres cosa,peró que estudiïn alguna cosa,que s'espcialitzin en alguna cosa que el agradi o que els motivi. Perqué la majoria dels adolecents que deixan d'estudiar, és per una banda perqué es veuen atrapats en aquell curs que tornen a repetr, que veuen que no entenen el que fan i llavors perden l'entusiasme i les ganes d'estudar, i si a sobre els professors l'agovien i li diuen que si no fa res que es retiri d'estudiar que aki esta perdent el temps, aixó es un errer, perqué els joer sempre escolliran el camí més fàcil,i es deixar d'estudiar,i si asobre els seus pares pasen d'ells i li deixen fer el que volen doncs prenen aquest camí, per aixó que facin estudis que els motiv i els agradi.
    Els seus pares haurien tambe de parlas amb ells,peró no de forma de reprimenda, perqué sinó els joves s'agoviaran més i es hi donara igual tot, sino de forma més calmada com un amic que li dona opcions, comsells perqué nosaltres no saben el que volem ni el futur que ens espera, per aixó necesitem que ens donin suport i una solució que ens agradi més, sinó després et penediras de no haver fet res com els joves ue surten al video,que en el seu moment van escollir el camí equivocat de deixar els seus estuds i no especialitzar-se en alguna cosa i ara veuen que no poden independisar-se,ni treballar, llavors pensen i diuen que no haurien d'haver deixat els estudis o al menys aver fet alguna altra cosa, perqué diuen que no estaven motivasts per els estudis sinó que tenien en el cap altres coses.Y a més avui dia amb la crisis molt menys podras treballar sinó tens els estudis previs, perqué ara els estudis minims que demanen son el titul de la ESO.
    Ara aquest joves comencen un altre cop a estudiar, mnys mal que avui dia hi ha moltes formes de tonar a estudiar tingui l'edad que tnguis, hi ha moltes formes de fer-hu, aixó esta molt bé encara que estguis perden anys que haurien d'estar treballant.



    -VANESA LAMY ALARCON 4rt A

    ResponElimina
  43. Nostra joventud avui en dia esta en una situació un poc equivocat perquè no és culpa dels pares, l'escola o professors, és per culpa de la societat
    en que vivim.
    Els joves de Europa o de Països desarollats es deixen portar per la societat del consum no per la educació que deuen tenir, tenim que tenir
    il-lusions i projectes de vida que val la pena estudiar i treballar per ser uns bons professionals en el futur i treure nostres països avançats.
    No deuem de convertim en un fracas escolar, en la vida avui temps per tot, divertirse, passejar, jugar, en fin las activitats que no ens agraden.
    Deuem de tractar de buscar mitjans de comunicació entre professors, pares i alumnes per evita el fracas escolar, treure el nostre titul de Batxierrat i els estudis de la universitat.
    Som el futur; estudiem. Deuem de tractar de educar a les joves amb valors i principies que ens dóna en casa i escoles, ensenyar-nos a repecta, valorar, esforçar, ser feliç amb el que tens i pensar que hi ha nens o joves en altres llocs del món, sin res possibilitat de poder anar a estudiar, ni es pot comprar libres, quaderns, ropa per vestir o unes sabates per poder anar l'escola.
    Donem las gracias a pares, professors i nostres families per el que tenim; estudiarem, pero amb la mà en el cor i repectem la nostra segona casa, nostra escola i professors que ens ensenyan.

    Ahmed Hassan Shehata 4rt C

    ResponElimina